Kumpulan Puisi LUmbang KAyung - AKU RINDU


BILA AKU MAMPU,
CINTA KU ADALAH IBADAH,
BUAK KAMU DAN DAN AKU,
DENGAN ILHAM MAWADAH SAKINAH DAN WAROHMAH.

By : LUmbang Kayung


--------------------------------


Buat apa bicara,
Bila tak sanggup memikul beban,
Kan lebih baik tersenyum tampa suara,
Dari pada nenjadi kegelisahan ,
Yang selamanya bertatahta di dada,
Bila itu bukan untuk kebersamaan.

Aku cinta Indonesia,
Aku cinta Pancasila,
Bukan angkara yang menjadikan kami murka.

By : LUmbang KAyung





# AKU RINDU #


Hujan turun lagi,
Aku sendiri,
Sunyi dan sepi,
Semoga dapat ku lalui,
Di malam ini,
Sebelum terbit nya mentari.

Ada lamunan,
Menemani lelah ini,
Walau berteman kan hujan,
Aku masih menanti embun pagi,
Biar pun kini di dalam kegelisahan,
Aku terus menanti.

Selamat malam lamunan,
Selamat malam kenangan,
Di dalam kerinduan,
Dalam kegersangan,
Aku menanti impian,
Bersemi menemami kebahagiaan.

Mungkin langkah ku telah terhenti,
Jalan ku berbatu,
Aku pun tak dapat berlari,
Mengejar sepintas banyangan semu,
Tentang mimpi yang ku nananti,
Menemani setiap pejaman kelopak mata ku.

By : LUmbang KAyung

0 Response to Kumpulan Puisi LUmbang KAyung - AKU RINDU

Post a Comment